* Καθηγήτρια, Τμήμα Θεολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. / Professor, School of Theology, Aristotle University of Thessaloniki Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Έκδοση / Published: Τόμος 5ος, Τεύχος 1ο [ Απρίλιος 2022 ] / Vol. V, Issue 1 [ April 2022 ]
Σελίδες / Pages: 36-77
Κατηγορία / Category: Άρθρα (με διπλή κριτική αξιολόγηση) / Articles (peer-reviewed)
DOI: https://doi.org/10.30457/050120224
Πλήρες κείμενο / Full text: PDF [ Downloads: 300 ]
CrossRef: 0
Περίληψη:
Η ερευνητική μελέτη διαμορφώθηκε με σκοπό τη διερεύνηση του θρησκευτικού γραμματισμού των αποφοίτων Λυκείου, στον Ελλαδικό χώρο. Το περιεχόμενο της έννοιας του θρησκευτικού γραμματισμού στην έρευνα στηρίχθηκε στους ορισμούς του Prothero (2007) και της Moore (2015), καθώς και στον ρόλο που διαδραματίζει η θρησκευτική εκπαίδευση μέσω των θρησκευτικών γνώσεων, οι οποίες παρέχονται στους μαθητές και μαθήτριες κατά τα 10 σχολικά έτη (τέσσερα Δημοτικό, τρία Γυμνάσιο και τρία Λύκειο) που διδάσκονται το μάθημα των Θρησκευτικών. Το δείγμα αποτέλεσαν απόφοιτοι Λυκείου. Συνολικά, όπως διαπιστώθηκε από τις απαντήσεις της πλειοψηφίας των υποκειμένων του δείγματος, οι χριστιανικές αξίες που έλαβαν με τη θρησκευτική εκπαίδευση κατά τη σχολική τους φοίτηση, έχουν επηρεάσει και αποτελούν πηγή έμπνευσης όσον αφορά στη συμπεριφορά, τις στάσεις, τις αντιλήψεις και γενικότερα τη συνολική τους φιλοσοφική προσέγγιση για τη ζωή.
Abstract:
The research study was designed to investigate the religious literacy of high school graduates in Greece. The content of the concept of religious literacy in the research was based on the definitions of Prothero (2007) and Moore (2015) as well as the role that religious education holds to the religion knowledge provided to students during the ten-year school studies (Elementary school 4 yrs, High School 3yrs, Lyceum 3yrs) regarding the subject of Religion. the sample of the research consisted Lyceum graduates. Overall, as evidenced by their responses of the majority of the sample, the Christian values they had received during their schooling have influenced them and became a source of inspiration in terms of behavior, attitudes, perceptions, worldviews and philosophical approach to life.
Λέξεις κλειδιά:
Θρησκευτικός γραμματισμός, Θρησκευτική Εκπαίδευση, μάθημα Θρησκευτικών, στάσεις ζωής, χριστιανικές αξίες
Key words:
Religious literacy, Religious Education, Religion course, worldviews, christian values
Βιβλιογραφική αναφορά / Reference:
Μητροπούλου, B. (2022). Διερεύνηση του θρησκευτικού γραμματισμού στους αποφοίτους Λυκείου και επίδραση στην ικανότητά τους να διαμορφώσουν προσωπικές στάσεις και απόψεις ζωής. Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση/Greek Journal of Religious Education, 5(1), 36-77. DOI: 10.30457/050120224
Εμφανίσεις / Hits: 664