kairos

Ιδιοκτησία: Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ - για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης» ISSN: 2623-4386

Το περιοδικό ΕΛΘΕ (Ελληνική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση/ GJRE (Greek Journal of Religious Education) είναι ένα διεθνές επιστημονικό περιοδικό με αξιολόγηση (peer-review), που εκδίδεται στην Ελλάδα από τον Πανελλήνιο Θεολογικό Σύνδεσμο «ΚΑΙΡΟΣ -για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης». Δημοσιεύει άρθρα στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα σχετικά με τη Θρησκευτική Εκπαίδευση και Αγωγή.

Σκοπός του περιοδικού είναι να αναπτύσσει και να προωθεί διεθνώς τη σπουδή, την έρευνα, τη μελέτη και τον διάλογο για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση με άξονες τη θρησκειοπαιδαγωγική, τη θεολογική, τη φιλοσοφική, την κοινωνική/πολιτική, την εκκλησιαστική/θρησκευτική και την πολιτισμική προσέγγισή της.
Ενδιαφέρεται παράλληλα για θέματα από ευρύτερα πεδία, όπως είναι οι Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης ή σχετικά πεδία, όπως είναι η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, η Ηθική Εκπαίδευση, η Εκπαίδευση στις αξίες, η Πολιτική Εκπαίδευση, η Εκπαίδευση για την ειρήνη και τα ανθρώπινα δικαιώματα, η Εκπαίδευση για δημοκρατική κουλτούρα, η Ειδική Αγωγή κ.ά. Ακόμη λειτουργεί ως πεδίο διαλόγου και ανταλλαγής ιδεών και δράσεων από την εκπαιδευτική πράξη σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.

Άρθρα που σχετίζονται με τα παρακάτω πεδία παρουσιάζουν για το περιοδικό ιδιαίτερο ενδιαφέρον:

  • θεωρία, πράξη και έρευνα για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση στο σχολείο και άλλους χώρους στην Ελλάδα, την Ευρώπη και άλλες χώρες του κόσμου
  • θρησκείες στην εκπαίδευση
  • παιδαγωγική και διδακτική μεθοδολογία και διεπιστημονικός διάλογος
  • ιστορία, φιλοσοφία και κοινωνιολογία της εκπαίδευσης
  • θεωρία και πράξη αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών
  • εκπαιδευτικός και επαγγελματική ανάπτυξη
  • ανθρωπιστικές επιστήμες και εκπαίδευση
  • πολιτισμική θεωρία-θρησκεία και παιδαγωγική
  • θρησκευτική αγωγή

Γίνονται δεκτά προς κρίση άρθρα σχετικά με Θρησκευτική Εκπαίδευση και διδασκαλία όλων των θρησκειών σε οποιαδήποτε εκπαιδευτική βαθμίδα. Τα άρθρα εκφράζουν απόψεις του συγγραφέα και όχι του περιοδικού.
Τα άρθρα που δημοσιεύονται μετά από κρίση (peer review) περιλαμβάνονται στις λευκές σελίδες του περιοδικού.
Η υπόλοιπη ύλη του περιοδικού περιλαμβάνεται στις πράσινες, γαλάζιες και πορτοκαλί σελίδες.

Σημαντικό μέρος της ύλης του περιοδικού, επιπλέον, είναι:

  • παρουσιάσεις εκπαιδευτικού υλικού, που έχει χρησιμοποιηθεί στην πράξη, όπως σχέδια μαθήματος, σενάρια διδασκαλίας, τεχνικές και δράσεις κ.ά., και προτείνεται στους εκπαιδευτικούς της τάξης
  • βιβλιοκρισίες
  • άρθρα
  • επιστολές
  • παρουσιάσεις προγραμμάτων και βιβλίων που σχετίζονται με την εκπαίδευση, την αγωγή και τη θεολογία
  • παρουσιάσεις διδακτορικών εργασιών
  • παρουσιάσεις συνεδρίων
  • συνεντεύξεις
  • ανακοινώσεις των μελών
  • ειδήσεις σχετικές με τη Θρησκευτική Εκπαίδευση

 

Η ύλη αυτή περιλαμβάνεται στο περιοδικό στις

  • πράσινες σελίδες (εκπαιδευτικό υλικό)
  • γαλάζιες σελίδες (βιβλιοκρισίες, άρθρα, επιστολές) και
  • πορτοκαλί σελίδες (παρουσιάσεις προγραμμάτων και βιβλίων που σχετίζονται με την εκπαίδευση, την αγωγή και τη θεολογία, διδακτορικών εργασιών, συνεδρίων, συνεντεύξεις, ανακοινώσεις των μελών, ειδήσεις σχετικές με τη Θρησκευτική Εκπαίδευση).