Τόμος V - Τεύχος 2ο / Οκτώβριος 2022
Το “άλλο” Μάθημα Θρησκευτικών / The "other" Religious Education
Self-identifying as Anglican within the two political jurisdictions on the island of Ireland: A study among sixth-form students in the Greer tradition
Religious Education as Peace Education: A Perspective from Northern Ireland
Ο χαρακτήρας και ο σκοπός του Μαθήματος των Θρησκευτικών: Έρευνα για τις αντιλήψεις των Θεολόγων-Εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με κριτήριο τις θρησκευτικές πεποιθήσεις τους / The character and purpose of Religious Education: Research on the perceptions of Religious Education Teachers in Secondary Education based on their religious beliefs
Οι αντιλήψεις και οι στάσεις των θεολόγων για την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων μέσω της τεχνικής της «Πιο Σημαντικής Αλλαγής» (Most Significant Change) / The attitudes and perceptions of Religious Education Teachers for the evaluation of the intended learning outcomes via the "Most Significant Change" technique
Στάσεις και αντιλήψεις Ελλήνων διδασκόντων του μαθήματος των Θρησκευτικών για τα επαγγελματικά τους χαρακτηριστικά και τις επιμορφωτικές τους ανάγκες: Βασική ανάλυση αποτελεσμάτων του προγράμματος IRENE / Attitudes and perceptions of Greek religious education teachers about their professional characteristics and educational needs: Basic analysis of the results of the IRENE programme
5η Πανελλήνια Συνάντηση Θεολόγων του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου «ΚΑΙΡΟΣ- για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης» [Αθήνα 2-4 Σεπτεμβρίου 2022] / 5th Panhellenic Meeting of Religious Education Teachers of the Panhellenic Theological Association KAIROS- for the improvement of religious education [Athens 2-4 September 2022]