Εκπαιδευτικός-Θεολόγος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ΜΔΕ/Επιστήμες της Αγωγής και Θρησκευτική Εκπαίδευση, ΕΚΠΑ, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Religious Education Teacher in Secondary Education/MSc in Religious Education, NKUA, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Έκδοση / Published: Τόμος 5ος, Τεύχος 2ο [ Οκτώβριος 2022 ] / Vol. VI, Issue 2 [ October 2022 ]
Σελίδες / Pages: 65-90
Κατηγορία / Category: Άρθρα (με διπλή κριτική αξιολόγηση) / Articles (peer-reviewed)
DOI: https://doi.org/10.30457/050220225
Πλήρες κείμενο / Full text: PDF [ Downloads: 349 ]
CrossRef: 0
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα σχετίζεται με την αποτελεσματικότητα μιας τεχνικής αξιολόγησης, της «Πιο Σημαντικής Αλλαγής» (Most Significant Change), και το πώς αυτή λειτουργεί στην αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του Μαθήματος των Θρησκευτικών. Η έρευνα αφορά στην εφαρμογή της τεχνικής αυτής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Στον κόσμο του», (2015-2018) σε μαθητές Γυμνασίου (312) και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών θεολόγων (9) για την αξιολόγηση της τεχνικής ως εναλλακτικού μέσου αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων του Μαθήματος των Θρησκευτικών. Χρησιμοποιήθηκαν ποιοτικές μέθοδοι ανάλυσης των δεδομένων, με ορισμένες ποσοτικές αναφορές. Η έρευνα κατέδειξε, ότι τα αποτελέσματα της αξιολόγησης είναι άμεσα και απαντούν σε ζητήματα για την πορεία ενός προγράμματος, ενώ είναι και τόσο απροσδόκητα που σε άλλη περίπτωση θα χρειαζόταν ο διπλάσιος χρόνος για να αναδειχθούν. Οι περισσότεροι μαθητές αναφέρονται σε θέματα ταυτότητας και στις σχέσεις τους με συνομηλίκους ενώ οι εκπαιδευτικοί εντοπίζουν τα δυνατά σημεία της τεχνικής και τη χρησιμότητά της καθώς αξιολογεί σε μεγάλο βαθμό και σε βάθος την επίτευξη των μαθησιακών αποτελεσμάτων και με αυτήν προωθείται η κριτική σκέψη, η επιχειρηματολογία και η ελευθερία του λόγου.
Λέξεις κλειδιά:
Αξιολόγηση, Τεχνική της «Πιο Σημαντικής Αλλαγής», Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, Θρησκευτική Εκπαίδευση, Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Abstract:
The present research is related to the effectiveness of an evaluation technique, the "Most Significant Change", and how it works in the evaluation of the learning outcomes of educational programmes and the Religious Education. The research concerns the application of this technique in the educational programme "In his world" (2015-2018) to high school students (312) and the perceptions of secondary RE teachers (9) for the evaluation of the technique as an alternative means of evaluating the learning outcomes of Religious Education. Qualitative methods of data analysis were used, with some quantitative analysis. The research showed that the results of the evaluation are immediate and answer questions about the progress of a programme, while they are also unexpected that otherwise it would take twice as long to emerge. Most students refer to issues of identity and their relationships with peers, while teachers identify the strengths of the technique and its usefulness as it largely and deeply assesses the achievement of learning outcomes and promotes critical thinking, argumentation and the freedom of speech.
Key words:
Assessment, Technique of "Most Significant Change", Curriculum, Religious Education, Expected Learning Outcomes
Βιβλιογραφική αναφορά / Reference:
Κάργατζη, Ε. (2022). Οι αντιλήψεις και οι στάσεις των θεολόγων για την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων μέσω της τεχνικής της «Πιο Σημαντικής Αλλαγής» (Most Significant Change). Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση/Greek Journal of Religious Education, 5(2), 65-90. DOI: 10.30457/050220225
Εμφανίσεις / Hits: 1049

