Εκπαιδευτικός-Θεολόγος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ΜΔΕ/Επιστήμες της Αγωγής και Θρησκευτική Εκπαίδευση, ΕΚΠΑ, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Religious Education Teacher in Secondary Education/MSc in Religious Education, NKUA, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Έκδοση / Published: Τόμος 5ος, Τεύχος 2ο [ Οκτώβριος 2022 ] / Vol. VI, Issue 2 [ October 2022 ]
Σελίδες / Pages: 47-64
Κατηγορία / Category: Άρθρα (με διπλή κριτική αξιολόγηση) / Articles (peer-reviewed)
DOI: https://doi.org/10.30457/050220224
Πλήρες κείμενο / Full text: PDF [ Downloads: 275 ]
CrossRef: 0
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των εν ενεργεία Θεολόγων-Εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, σε σχέση με τους σκοπούς του Μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ) και τον τρόπο με τον οποίο αυτές επηρεάζονται από τις προσωπικές θρησκευτικές τους πεποιθήσεις. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2020 και παρέμεινε ανοιχτή ένα περίπου έτος. Η μέθοδος ήταν η συμπλήρωση ανώνυμων ερωτηματολογίων από 259 Θεολόγους-Εκπαιδευτικούς. Η ποσοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι Θεολόγοι-Εκπαιδευτικοί προτιμούν όλες τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις με αμυδρή προτεραιότητα στη Νεωτερική και Μετανεωτερική Προσέγγιση, χωρίς όμως να περιθωριοποιούν την Προνεωτερική. Ως προς τον τρόπο διδακτικής τους τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μεγάλη προτεραιότητα δίνουν στον σκοπό (γιατί) του μαθήματος και ύστερα στη μέθοδο (πώς) και στο περιεχόμενο (τι). Φαίνεται, επιπλέον, ότι η πίστη στον Θεό επηρεάζει την προτίμησή τους για τους σκοπούς της ΘΕ, αφού όσο πιο αυξημένη είναι τόσο προτιμούν περισσότερο την Προνεωτερική-Παραδοσιακή και τη Νεωτερική-Μοντέρνα προσέγγιση παρά τη Μετανεωτερική-Μεταμοντέρνα. Η πίστη, επίσης, φαίνεται να κατέχει πολύ σημαντική θέση στη ζωή των Θεολόγων-Εκπαιδευτικών.
Λέξεις κλειδιά:
Θρησκευτική Εκπαίδευση, Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, Σκοποί της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης, Προσωπική εκπαιδευτική θεωρία, Θρησκευτικές και μη Θρησκευτικές πεποιθήσεις
Abstract:
Τhis article attempts to explore the perspectives of in-service secondary Religious Education teachers in Greece concerning the aims of Religious Education (RE) in schools and the potential correlation between their educational methods or practices and their religious beliefs. The survey was conducted in 2020-21. The method was the completion of anonymous questionnaires by 259 secondary RE teachers. The quantitative analysis of the results showed that RE teachers tend to prefer all pedagogical approaches with a dim priority in the modern and postmodern approach, without marginalizing the pre – modern. In terms of their teaching methods, the results showed that they give high priority in the aims of the RE (why) and afterwards to the method (how) and to the content (what). As far as their personal religious belief is concerned, it seems to affect their preference for the aims of RE, since the higher it is, the more they prefer the pre- modern – traditional and the modern educational approach rather than the post-modern. Faith also seems to have a very important role in the life of RE teachers.
Key words:
Religious Education, Curriculum, Syllabus, Objectives of Religious Education, Personal Educational Theory, Religious and Non-Religious Belief
Βιβλιογραφική αναφορά / Reference:
Ζευκιλή, Ο. (2022). Ο χαρακτήρας και ο σκοπός του Μαθήματος των Θρησκευτικών: Έρευνα για τις αντιλήψεις των Θεολόγων-Εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με κριτήριο τις θρησκευτικές πεποιθήσεις τους. Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση/Greek Journal of Religious Education, 5(2), 47-64. DOI: 10.30457/050220224
Εμφανίσεις / Hits: 2267