Καθηγητής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Έκδοση / Published: Τόμος 5ος, Τεύχος 2ο [ Οκτώβριος 2022 ] / Vol. VI, Issue 2 [ October 2022 ]
Σελίδες / Pages: 91-107
Κατηγορία / Category: Άρθρα (χωρίς διπλή κριτική αξιολόγηση) / Articles (no peer-reviewed)
DOI: https://doi.org/10.30457/050220227
Πλήρες κείμενο / Full text: PDF [ Downloads: 172 ]
CrossRef: 0
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να προσεγγίσει κριτικά τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού προσωπικού, το οποίο ασχολείται με τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στη χώρα μας, μέσω της καταγραφής των στάσεων και αντιλήψεών τους για τις επιστημονικές, επαγγελματικές και επιμορφωτικές τους ανάγκες. Τα δεδομένα πάνω στα οποία στηρίζεται η προσπάθεια αυτή προέκυψαν από τις απαντήσεις δεκαπέντε (15) εκπαιδευτικών προερχομένων και από τις τρεις (3) βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης, σε μια σειρά ερωτημάτων σχετικών με τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζεται και καλλιεργείται η Θρησκευτική Εκπαίδευση και ο θρησκευτικός γραμματισμός στη χώρα μας. Η έρευνα που παρουσιάζεται και τα συμπεράσματα αυτής είναι μέρος του προγράμματος Innovative Religious Education NEtwork: educating to the religious diversity, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συμπεριλαμβάνει επιστήμονες από τη Ρουμανία, Βουλγαρία, Ιταλία, Ελλάδα, Εσθονία και Φινλανδία.
Λέξεις κλειδιά:
Θρησκευτική Εκπαίδευση, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, επαγγελματική ανάπτυξη, θρησκευτικός γραμματισμός, ετερότητα.
Abstract:
This paper attempts to critically approach the characteristics of the educational staff, who deals with the teaching of Religious Studies in our country, through the recording of their attitudes and perceptions about their scientific, professional and educational needs. The data on which this research paper is based emerged from the answers of fifteen (15) teachers from all three (3) levels of public education to a series of questions related to the way in which Religious Education and religious literacy are implemented and cultivated in our country. The presented research and its conclusions are part of the program Innovative Religious Education NEtwork: educating to the religious diversity, which is funded by the European Commission and includes scientists from Romania, Bulgaria, Italy, Greece, Estonia and Finland.
Key words:
Religious Education, teacher training, professional development, religious literacy, diversity.
Βιβλιογραφική αναφορά / Reference:
Υφαντής, Π., Μαγγιώρος, Ν., & Φούζας, Γ. (2022). Στάσεις και αντιλήψεις Ελλήνων διδασκόντων του μαθήματος των Θρησκευτικών για τα επαγγελματικά τους χαρακτηριστικά και τις επιμορφωτικές τους ανάγκες: Βασική ανάλυση αποτελεσμάτων του προγράμματος IRENE. Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση/Greek Journal of Religious Education, 5(2), 91-107. DOI: 10.30457/050220227
Εμφανίσεις / Hits: 408