kairos kairos

Ιδιοκτησία: Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ - για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης» ISSN: 2623-4386

* Πανεπιστήμιο Κρήτης, Παιδαγωγικό τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, ΕΔΙΠ, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Kapodistrian University of Athens), Graduate Certificate in Interfaith Dialogue (Hartford Seminary, CT, USA) Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Έκδοση / Published:  Τόμος 4ος, Τεύχος 1ο [ Οκτώβριος 2021 ] / Vol. IIII, Issue 1 [ October 2021 ]

Σελίδες / Pages:  53-65

Κατηγορία / Category:  Άρθρα (με διπλή κριτική αξιολόγηση) / Articles (peer-reviewed)

DOI: https://doi.org/10.30457/040120214

Πλήρες κείμενο / Full text:  PDF [ Downloads: 262 ]

CrossRef:  0

 

 

Περίληψη
Το παρόν άρθρο μελετάει τη δυνατότητα προσέγγισης θρησκευτικών εννοιών μέσα από τη φιλοσοφία με παιδιά. Αρχικά επιχειρείται μια σύντομη αποσαφήνιση των όρων «φιλοσοφία με παιδιά» και «αναδυόμενη φιλοσοφία». Στη συνέχεια εξετάζεται η σχέση της φιλοσοφίας με παιδιά με τη θρησκευτική αγωγή όπως περιγράφεται με βάση το Α.Π. του νηπιαγωγείου. Προτείνεται και αναλύεται με επιχειρήματα η σημασία της δημιουργίας μιας κοινότητας έρευνας (community of inquiry) ως μέθοδος προσέγγισης ερωτημάτων και αποριών των παιδιών θρησκευτικής φύσης. Ξεχωριστή σημασία δίνεται στην προσεκτική ακρόαση των ιδεών των παιδιών και των στιγμών αναδυόμενης φιλοσοφίας που προκύπτουν από τα ίδια τα παιδιά. Η ανάλυση ενός διαλόγου θρησκευτικής φύσεως μεταξύ παιδιών προσχολικής ηλικίας, ως ενδεικτικό παράδειγμα, διευκολύνει την καλύτερη κατανόηση της σχέσης που μπορεί να υπάρχει μεταξύ θρησκευτικότητας και φιλοσοφίας με παιδιά.

 

Λέξεις κλειδιά
φιλοσοφία με παιδιά, αναδυόμενη φιλοσοφία, κοινότητα έρευνας, ακρόαση.

 

Βιβλιογραφική αναφορά
Νικολιδάκη, Σ. (2021). Η (αναδυόμενη) φιλοσοφία με παιδιά ως πρόταση προσέγγισης θρησκευτικών εννοιών που απασχολούν παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση/ Greek Journal of Religious Education, 4(1), 53-65. DOI: 10.30457/040120214

 

 

Εμφανίσεις / Hits:  779