kairos

Ιδιοκτησία: Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ - για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης» ISSN: 2623-4386

* ΠΤΔΕ Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Αναπληρωτής Καθηγητής / *Department of Primary Education of the University of the Aegean, Associate Professor, **ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αιγαίου, Επίκουρος Καθηγητής / **Department of Primary Education of the University of the Aegean, Assistant Professor , ***Εκπαιδευτικός θεολόγος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ / ***Teacher of Theology in Secondary Education, Dr. of Theology AUTh

 

Έκδοση / Published:  Τόμος 2ος, Τεύχος 1ο [ Απρίλιος 2019 ] / Vol. IΙ, Issue 1 [ April 2019 ]

Σελίδες / Pages:  61-86

Κατηγορία / Category:  Άρθρο με διπλή κριτική αξιολόγηση / Peer-reviewed article

DOI:  http://doi.org/10.30457/30420195

Πλήρες κείμενο / Full text:  PDF [ Downloads: 648 ]

CrossRef:  0

 

 

Περίληψη

Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τα πορίσματα μιας έρευνας που διενεργήθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, σχετικά με τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Ειδικότερα επιχειρεί να κατανοήσει τις αντιλήψεις 300 υποψηφίων και εν ενεργεία θεολόγων και δασκάλων αναφορικά: α) με τη χρησιμότητα των Προγραμμάτων Σπουδών και βελτιστοποίηση της μάθησης στη Θρησκευτική Εκπαίδευση, β) τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του μαθήματος και γ) τις επάρκειες ή τις ανεπάρκειες των εκπαιδευτικών. Η έρευνα που διενεργήθηκε ήταν ποσοτική με τη χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων, τα οποία ήταν δομημένα με βάση την κλίμακα μέτρησης Likert. Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται και αναλύονται οι απαντήσεις των ερωτωμένων, ενώ στο τέλος ακολουθούν προτάσεις σχετικά με τις προοπτικές και την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο του οράματος για το νέο σχολείο.

Λέξεις κλειδιά

Εκπαιδευτικοί, Θρησκευτική εκπαίδευση, Μάθημα των Θρησκευτικών, Προγράμματα Σπουδών.

  

Abstract

This paper presents the findings of a survey conducted by the Department of Primary Education of the University of the Aegean on the current Religious Education in Primary and Secondary Education. In particular, it attempts to understand the perceptions of 300 candidates and active theologians and teachers regarding: a) the usefulness of curricula and optimization of learning in Religious Education, b) the compulsory or optional nature of the course and c) the teachers’ competencies or incompetencies. The survey carried out was quantitative using electronic questionnaires, structured on the basis of the Likert measurement scale. In this paper the answers of the respondents are presented and analyzed, while in the end there are suggestions on the prospects and the upgrading of religious education within the framework of the vision for the new school.

Keywords

Curricula, Teachers, Religious Education.

   

Βιβλιογραφική αναφορά

Καραμούζης, Π., Φωκίδης, Ε., & Τσιρέβελος, Ν. (2019).Η αναγκαιότητα της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης: τα Προγράμματα Σπουδών και οι Διδάσκοντες. Μια πανελλήνια έρευνα / The necessity of Religious Education: Curricula and Instructors. A pan-Hellenic survey. Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση / Greek Journal of Religious Education, 2(1), 61-86 DOI: 10.30457/30420195

Εμφανίσεις / Hits:  2436