*Εκπαιδευτικός θεολόγος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κάτοχος Μετ. Διπλώματος Θεολογίας/Επιστήμες της Αγωγής και Θρησκευτική Εκπαίδευση, ΕΚΠΑ / Teacher of Theology in Secondary Education, Bachelor degree in Orthodox Theology/Education Sciences and Religious Education, NKUA
Έκδοση / Published: Τόμος 2ος, Τεύχος 2ο [ Οκτώβριος 2019 ] / Vol. IΙ, Issue 2 [ October 2019 ]
Σελίδες / Pages: 61-81
Κατηγορία / Category: Άρθρο με διπλή κριτική αξιολόγηση / Peer-reviewed article
DOI: http://doi.org/10.30457/031120195
Πλήρες κείμενο / Full text: PDF [ Downloads: 600 ]
CrossRef: 0
Περίληψη
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοριστικός για την αποτελεσματικότητα μίας αλλαγής ενός Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών, αφού είναι αυτός που θα κάνει πράξη αυτή την αλλαγή στη σχολική τάξη. Η παρούσα μελέτη διερευνά, μέσα από μία πανελλήνια έρευνα, τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εν ενεργεία θεολόγων εκπαιδευτικών απέναντι στις αλλαγές των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών στο Μάθημα των Θρησκευτικών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από τις αρχές του Μαΐου μέχρι τις αρχές του Ιουνίου του 2019, μέσω ερωτηματολογίων κλειστού τύπου δομημένων με βάση την κλίμακα μέτρησης Likert. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το στατιστικό εργαλείο SPSS Statistics 20. Στο παρόν άρθρο παρουσιάζονται τα ευρήματα της έρευνας, αναφορικά με την εφαρμογή των αλλαγών του Α.Π.Σ. από τους θεολόγους εκπαιδευτικούς. Το συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι, αν και οι θεολόγοι συμμερίζονται στην πλειοψηφία τους τις παιδαγωγικές προτεραιότητες των αλλαγών, διαπιστώνεται μία δυσκολία εφαρμογής τους στη σχολική τάξη. Αναδεικνύεται, κατά συνέπεια, η αναγκαιότητα των επιμορφώσεων ως απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική έκβαση της εκπαιδευτικής αλλαγής.
Λέξεις κλειδιά
Θρησκευτική Εκπαίδευση, Εκπαιδευτική αλλαγή, Απόψεις εκπαιδευτικών, Αναλυτικό Πρόγραμμα.
Abstract
The role of the teachers is crucial for the effectiveness of curriculum change, since it is they who will make this change happen in the classroom. The present study investigates, through apan - Hellenic research, the attitudes and perceptions of in – service theology teachers in relation to changes in curricula in the Religious Studies. The survey was conducted on line from early May to early June 2019 using closed – ended questionnaires structured on a Likert scale.The data were analyze during SPSS Statistics 20. This article presents the findings of the research regarding the implementation of the changes in the Curriculum by the theological teachers. The conclusion of the study is that, although most theologians share the pedagogical priorities of change, there is a difficulty in applying them to the classroom. Consequently, the necessity of teachers’ in - service training as a prerequisite for the effective outcome of education alchange is emerging.
Keywords
Religious Education, Educational Change, Teachers’ Opinions, Curriculum.
Βιβλιογραφική αναφορά / Reference:
Γκρίλης, Γ. (2019). Οι θεολόγοι απέναντι στις αλλαγές των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών. Μία πανελλήνια έρευνα. Θρησκευτική Εκπαίδευση / Greek Journal of Religious Education, 2(2), 61-81, DOI: 10.30457/031120195
Εμφανίσεις / Hits: 2478