* Αναπληρωτής Καθηγητής, ΕΚΠΑ, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
* Θεολόγος, Μεταπτυχιακός φοιτητής Θεολογίας/Επιστήμες της Αγωγής και Θρησκευτική εκπαίδευση, ΕΚΠΑ, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Έκδοση / Published: Τόμος 5ος, Τεύχος 1ο [ Απρίλιος 2022 ] / Vol. V, Issue 1 [ April 2022 ]
Σελίδες / Pages: 78-117
Κατηγορία / Category: Άρθρα (με διπλή κριτική αξιολόγηση) / Articles (peer-reviewed)
DOI: https://doi.org/10.30457/050120225
Πλήρες κείμενο / Full text: PDF [ Downloads: 206 ]
CrossRef: 0
Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη διερευνά τον θρησκευτικό γραμματισμό και τη θρησκευτικότητα των νέων που αποφοίτησαν το 2020 από τη Γ΄ Λυκείου της ελληνικής Εκπαίδευσης και έχουν διδαχθεί δέκα χρόνια υποχρεωτικά το μάθημα των Θρησκευτικών. Σκοπός της είναι να περιγράψει το επίπεδο του θρησκευτικού γραμματισμού και της θρησκευτικότητάς τους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από 12-10-2020 μέχρι 20-02-2021 σε 996 απόφοιτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέσω ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων. Τα συμπεράσματα που εξάγονται είναι πως οι νέοι στην Ελλάδα κατέχουν μέτρια ποσοστά θρησκευτικών γνώσεων και θρησκευτικότητας. Η συμβολή της έρευνας έγκειται στο ότι παρέχει μία εικόνα για το επίπεδο θρησκευτικού γραμματισμού και θρησκευτικότητας της σύγχρονης γενιάς στην Ελλάδα, η οποία θα έπρεπε να λαμβάνεται υπόψη στον σχεδιασμό του Προγράμματος Σπουδών της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης.
Abstract:
The present paper searches the religious literacy and religiosity of young people who graduated in 2020 from the 3rd grade of Lyceum in Greece after ten years of Religious Education. It aims to describe their religious knowledge and their religiosity. The survey was conducted from 12-10-2020 to 20-02-2021 on 996 graduates of secondary education through an online questionnaire. The study concludes that young people in Greece have moderate scores of religious knowledge and level of religiosity. The research attempts to contribute to an overview of the level of the religious knowledge and religiosity of the youth in Greece which should be considered in the development of the Religious Education curriculum.
Λέξεις κλειδιά:
Θρησκευτικός γραμματισμός, θρησκευτικότητα, θρησκευτική γνώση, νέοι, εκπαίδευση
Key words:
Religious literacy, religiosity, religious knowledge, youth, education
Βιβλιογραφική αναφορά / Reference:
Κουκουνάρας Λιάγκης, Μ., & Σεκαδάκης, Δ. (2022). Ο θρησκευτικός γραμματισμός και η θρησκευτικότητα των αποφοίτων (2020) της ελληνικής εκπαίδευσης. Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση/Greek Journal of Religious Education, 5(1), 78-117. DOI: 10.30457/050120225
Εμφανίσεις / Hits: 825